Serwo silniki Siemens - serwis, testy i regulacje


Obsługujemy silniki synchroniczne serii: 1FT, 1FK, 1PH8 oraz asynchroniczne serii 1PH. Pełna obsługa silników z Drive CLiQ.

Zakres naprawy 

 

Z powodzeniem naprawiamy serwo silniki synchroniczne serii 1FT, 1FK, 1PH8 oraz asynchroniczne serii 1PH bez względu na rodzaj sprzężenia zwrotnego. Po zakończonej naprawie  silniki testujemy na serwonapędzie SINAMICS S120.

Wykonujemy zlecenia obejmujące prewencyjną wymianę łożysk czy hamulców a także kompeksowe naprawy obejmujące naprawę uzwojenia stojana, wymianę oraz regulację i parametryzację sprzężenia zwrotnego. Wykonujemy również niezbędne prace mechaniczne związane z regeneracją obsady łożysk a niekiedy wymianą  wału wirnika.
Z wyjątkiem niektórych napraw mechanicznych wszelkie prace związane z serwisowaniem serwo silników wykonujemy we własnym zakresie.

W związku z powyższym możemy zapewnić:

 

 szybką diagnozę i ofertę na naprawę dostarczonego silnika

 

 solidnie i terminowo wykonaną usługę

 

 wsparcie i informacje techniczne niezbędne w celu prawidłowego rozruchu silnika po wykonanej naprawie.

 

Serwo Silnik 1FK7 z Drive CLiQ

Parametry serwo silnika powiązane z jego kodem

Sprzężenie zwrotne w serwo silnikach Siemens

Bez względu na rodzaj sprzężenia zwrotnego w serwomotorach firmy Siemens stosowana jest mechaniczna metoda regulacji jego położenia. Ta zasada dotyczy również silników wyposażonych w enkodery i moduły SMI10 oraz SMI20 z interfejsem DRIVE CLiQ.  Pamięć modułu SMI10 oraz SMI20 zawiera informację o rodzaju i rozdzielczości sprzężenia zwrotnego a także "elektroniczną" tabliczkę znamionową silnika. Elektroniczna tabliczka znamionowa silnika to zestaw jego parametrów niezbędny w celu prawidłowej parametryzacji serwonapędu.

Dysponujemy niezbędnym sprzętem umożliwiającym diagnostykę silników ze sprzężeniem zwrotnym bazującym na technologii DRIVE CLiQ oraz samych modułów SMI10 i SMI20.



Test pracy silnika

Końcowym etapem naprawy silnika jest test jego pracy przeprowadzony na serwonapędzie SINAMICS S120. Wyjątkowo silniki wyposażone w czujniki  Halla są testowane na wzmacniaczu uniwersalnym w zamkniętej pętli sprzężenia zwrotnego. Dzięki temu eliminujemy ewentualne błędy powstałe w procesie naprawy. Jeśli mimo naszych starań wystąpią trudności z uruchomieniem silnika u Klienta dołożymy wszelkich starań i udzielimy niezbędnego wsparcia w celu jego uruchomienia.

Uwaga!

W przypadku serwomotorów, których sprzężenie zwrotne bazuje na technologii DRIVE CLiQ unikaj przeprowadzania testów napięciowych uzwojenia stojana z zamontowanym enkoderem lub modułem SMI10 czy SMI20. Unikniesz w ten sposób utraty plików konfiguracyjnych i trwałego unieruchomienia serwo silnika!


Aby zlecić naprawę

 

Skontaktuj się z nami aby uzyskać dodatkowe informacje lub zlecić naprawę

lokalizacja-ikona.png

Ul. Górecka 38

05-400 Otwock

woj. mazowieckie


telefon-ikona.png

Chętnie odpowiemy na twoje pytania lub udzielimy wskazówek przez telefon

502683590      lub      532354703


email-ikona.png

Jeśli wolisz, wyslij wiadomość e-mail. Możesz załączyć plik nie większy niż 2MB

info@elmea.pl