Naprawa serwo silników Rexroth, Indramat


Niezależny serwis. Specjalizacja: naprawa, test i regulacja serwo silników 2AD, ADF, MAC, MKD, MDD, MKE i MSK.

Serwo slniki z "Digital Feedback"


Serwo silniki Bosch Rexroth, Rexroth oraz Indramat wyposażone są w cyfrowe sprzężenie zwrotne. Wykonane jest na bazie brandowanych enkoderów zazwyczaj Heidenhain oraz Sick Stegmann. 

To rozwiązanie polegające na przechowywaniu w pamięci enkodera "elektronicznej tabliczki znamionowej" silnika. Plik zapisany w pamięci enkodera zawiera między innymi informację o offsecie komutacji wymaganej dla konkretnego silnka. W przypadku silników Rexroth Indramat nie ma więc charakterystycznej nastawy offsetu komutacji jak to jest na przykład w serwomotorach firmy Mitsubishi. Więcej - w niektórych silnikach Rexroth Indramat wyposażonych w enkodery Sick nie ma możliwości mechanicznej korekcji położenia enkodera.
Dysponujemy oprzyrządowaniem niezbędnym do diagnostyki, ustawiania i programowania enkoderów w serwo silnikach firmy Rexroth Indramat.


SERWO SILNIK REXROTH

ENKODER SKS36

Czy warto korzystać z serwisów alternatywnych?

Nie każda usterka silnika serwo jest możliwa do naprawy w serwisach niezależnych jakim jesteśmy. Spowodowane to jest niedostępnością na wolnym rynku niektórych części zamiennych. Ale nie zawsze usterka silnika wymaga wizyty w serwisie autoryzowanym.  Najczęstsze usterki serwomotorów to uszkodzenie ułożyskowania i sprzężenia zwrotnego. Uszkodzenie uzwojenia stojana bądź magnesów wirnika należy raczej do rzadkości i jest spowodowane zazwyczaj usterką mechaniczną. Wracając do pytania w nagłówku: naszym zdaniem warto korzystać z serwisów alternatywnych ponieważ reagują szybciej i są konkurencyjne cenowo.

Silniki z hamulcem

Serwo silniki wyposażone w hamulec wymagają częstszych przeglądów. Pył powstający podczas pracy hamulca przedostaje się po dłuższym czasie do łożysk silnika i przestrzeni w której zamontowany jest enkoder. W serwo silnikach najczęściej stosowane są enkodery optyczne. Nie są niestety idealnie hermetyczne i z biegiem czasu pył z hamulca osadzi się na tarczy enkodera doprowadzając do błędów w odczycie pozycji. Enkoder kwalifikuje się do wymiany lub regeneracji.


Uwaga!

W przypadku serwomotorów wyposażonych w cyfrowe sprzężenie zwrotne unikaj przeprowadzania testów napięciowych uzwojenia stojana z zamontowanym enkoderem. Unikniesz w ten sposób utraty pliku zapisanego w pamięci enkodera i trwałego unieruchomienia serwo silnika!


Aby zlecić naprawę

 

Skontaktuj się z nami aby uzyskać dodatkowe informacje lub zlecić naprawę

lokalizacja-ikona.png

Ul. Górecka 38

05-400 Otwock

woj. mazowieckie


telefon-ikona.png

Chętnie odpowiemy na twoje pytania lub udzielimy wskazówek przez telefon

502683590      lub      532354703


email-ikona.png

Jeśli wolisz, wyslij wiadomość e-mail. Możesz załączyć plik nie większy niż 2MB

info@elmea.pl